nyduschad!







Hej!

Började dagen med att gå upp redan vi halv åtta, sedan vidare ner till Duffy och ut till Badebod vi nio! Han behövde ett dressyrpass så det fick det bli! Red massa bågar & volter och ställde igenom honom ordentligt, lite stel var han i början men det var ju också ett tag sedan jag red dressyr ;) Men det funkade bra!
Sen skulle vi ju duscha av honom, han gick faktiskt in i spolspiltan nästan direkt för en gång skull :) så var det ju bara det att när jag satte på vatten så märkte vi att det inte kom något som var varmt, visade sig att varmvattenberedaren i stallet var sönder så mamma fick hämta varmt vatten inne i krubban ist ;) blev mycket svampande och fick skölja av ordentligt genom att hälla en hel hink över honom! haha, han tycker inte om vatten alltid ;) tog sin lilla tid att tvätta då så hann inte vara med så mycket på lucia träningen, och Duffy fick låna Cindys box att stå och torka i medan jag var på us möte..

Använde ett decificerande schampoo eller något som vi köpte på flyinge, och så ska jag smörja honom med en olja i pälsen i några dagar nu så hoppas vi att kliandet försvinner! :)

/Sofia :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0