Duffy 4/11




mitt gull! ♥

Idag kom Duffy's förrförrförra ägare och hälsade på honom, Josefin Nilsson, alltså hon som fick honom direkt från Irland! Duffy blev jätte glad, mest för att han fick massa morot antar jag ;) Hon tyckte inte han förändrat så mycket och hon fick honom när han var sju, 10 år sedan snart ;o Kul och träffa hon iaf :)
När dom åkt hem efter en stund så red jag, tog det ganska lugnt, skrittade & travade bara.. Märks faktiskt att jag börjat ta tag i han form lite mer nu, i fredags, lör & sön så red jag ju ganska mycket dressyr, och han var mjuk & villig även idag! kanske kan börja bli något det där! :) Iallafall så är det hopptävling i växjö imorgon, kommer nog träffa på några andra tävlingskompisar oxå! :) Men iaf så har jag anmält mig till 80 & 90 och redan börjat ångra mig.. har ju bestämt mig för att börja hoppa lite högre, 80 är ju oftast inga problem alls längre ;) och jag vet ju att han kan & att vi kan.. men det är väl mest jag som gör att det inte alltid funkar.. ;) allt funkar ju som sagt kanon så länge jag inte tvekar! Vill ju ändå komma lite längre, måste ju vänja mig lite vid att det är lite högre, åh blir så sur på mig själv! målet var ju att debitera 1m i höst men verkar ha tappat bort det någonstans.. :o
Planerade sista tävlingen i år blir i Vetlanda när lagfinalen är fast jag inte är med i den, & då är jag anmäld till en 90 klass bara, men om jag nu ska hoppas 1m innan slutet så får det väl bli Udden, som är sista chansen. Men får se hur det blir med det!

/Sofia :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0