glad tjej!

Hej!
Riktigt bra humör, träningen igår gick super, dressyren idag med & vi är lediga imorgon!
ganska bra anledningar till att vara glad tycker jag faktiskt! :)
Iallfall i går på träningen för Malin var det bara jag, Alice & Sandra, och då blir det ju alltid lite extra kul! Vi hade höjdhoppning typ, för vår grupp ska ha det på avslutningsshowen och då tränade vi lite tills dess! Alla hästarna var riktigt pigga, särskilt Viking... ;) Duffy gick jätte bra, tyckte det var kul, lyssnade framåt och hoppade bra! I slutet höjde vi lite extra till mig, och jag fick inte veta vad det låg på, haha ;) men riktigt nöjd, för näst sista språnget var på 1,25 på trippelbarr! :D sista sänkte vi till typ 60 som avslutning ;) Han är så duktig min häst! ♥

Idag red jag lite lätt dressyr på ridbanan utan att försöka lösgöra honom så mycket innan, bara stadig hand och leder lite lätt.. Hade visseligen gummisnodden, men den var ganska utspänd & gjorde inte mer än lite i början! Fin var han, börjar bli det oftare och oftare nu! och så har jag märkt att jag faktiskt blivit bättre på en sak, att ha stadigare yttertygel, inte glappa ;)

Imorgon kommer veterinären & vaccinerar Duffy, så blir lite vila lite efter det, och så ska hon kolla lite på hans päls på endel ställen & varför han kliar sig så mycket! Pälsen är mest att han tappat lite hår på något ställe, mest  för att han kliat där antar vi, men det ska ju kollas upp nu! :)

Och idag är det ju bara en månad kvar till julafton! :D

/Sofia :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0