hubertusjakt & så!

åkte ju ut till badeboda med hästen för hubertusjakt vid 3! Vi började med att rida bort och kolla vart vi skulle rida sen när vi letade efter rävsvansen, eller en hel räv som dom hade ;) så vi visst lite & så ;) sen red vi och tog hinder banan med massa granhinder och några spånbalar i slutet :) haha, fick sitta och hålla i honom så han inte skulle hoppa i hästen framför ;) vi red runt och galopperade lite till, väldigt pigg var han! och sen tillbaka till ''jaktbanan'' igen! Sofie som var ''Master'' skulle ju ge startsignal, hon drog ut lite på det och det var bara jag som hörde när hon sa 'Gå!' sen, så alla kollade ju på mig, tjuvstart lixom.. haha, men sen fattade dom ju och alla red iväg! Jag kom ju iväg först då & duffy var ganska villig ibörjan, men sen märkte han ju att dom andra var bakom honom & saktade av lite så alla kom ifatt ;) och så ville han ju inte gå åt sidan heller så nån kunde rida förbi så det blev lite uppstockning.! hehe.. tillslut kom vi ju fram till rondellen i slutet på vägen där vi skulle leta då, den skulle va i skogen & det fanns det ganska mycket av! så vi gick ju runt där och letade, jag var faktiskt nära den ett tag, trodde jag såg den först men ångrade mig.. Maria hittade den så hon vann ju! ;) vi skrittade ju hela vägen tillbaka så var väl inte framme förrän vid tio i fem :)
när vi hade borstat hästarna & fixat lite så gick vi in i krubban för att äta, men då hade ju strömmen gått så vi fick vänta ett tag innan vi fick ärtsoppa, inte så jätte gott men, och vitlöksbröd :) mamma hämtade duffy sen och vi satt kvar några andra & pratade och mumsade pepparkakor ! :D
väldigt roligt var det!



/Sofia ♥
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0