veckan som gått!

drar bara lite av det ''viktigaste'' jag gjort denna vecka! ;)

Onsdag: Markarbete på ridlektionen och vi körde balandat hinder, lydnad och volter m.m, lite bana helt enklet ;) han var lagom pigg, lyssnade frammåt och jag behövde inte anstränga mig så mycket och jobba honom för att han skulle gå i form,, riktigt nöjd med honom! :)

Fredag: Red igenom honom för dressyren dagen efter, han kändes lite setl kan berott båda på att det var kallt & att han stått dagen innan.. så fick iallafall börja med att jobba igång honom i trav så han blev varm och mjuk, sen funkade det bra! ;)

Lördag: Sista klubbdressyren, skulle rida en LC och hoppades på åtminstonde några poäng till Åseda Cupen, tänkte rida fram max en timme iallafall så jag hann jobba igenom honom riktigt, men tävlingen tog lite längre tid än vad jag väntat mig, med marginaler.. Framridningen blev lite lång trots att jag skrittade honom ganska mycket, så han var redan trött inne på banan och gick ändå precis som vanligt.. Vi fick iallafall 1 poäng, haha ;)

Söndag: Var på tävling i Vetlanda och hoppade en klass, fick bara bli en fanns ingen mer än lagfinalen den dan ;) Han var pigg och vi höll ett bra temop genom hela banan, fast på linjen mellan 2:an och 3:an blev han lite loj och vi drog på oss 4 fel... lite surt när man bara tävlar en klass då, ingen chans att förbättra eller ta igen det till nästa klass ;)

kanske även blir att åka till udden nästa helg, efteranmälning iaf.. ;) men somsagt, får se hur det blir me det! :)

 haha! rrrriktigt snygg bild! ;)

/ Sofia :-)
 


Kommentarer
Postat av: Rina

Har inte du redan vunnit åsedacupen?

2011-11-13 @ 17:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0