2. När & varför jag började rida




Det har alltid funnits ett häst intresse i min familj och jag har alltid älskat djur. När jag var liten gick jag på en ridskola med små shetlandsponny (Skåne) och det var väl då jag verkligen började gilla hästar. Sen var det väl våran förra granne Kim som också hjälpte till att få upp mitt häst intresse. Hon hade två araber och hennes dotter hade en annan stor häst kommer inte ihåg vad det var för ras, men den hette Fillur. Kims hästar hette Janos och Arran. Och jag brukade få rida på Janos när jag var liten. Det var nog en av värdens snällaste hästar men han finns tyvärr inte längre... 

Sen har jag ju gått på ridskola i Vetlanda och Åseda (red inte så länge i Vetlanda, ett år kanske) och det har ju varit jätte kul, lära känna massa kompisar och bara få vara och mysa i stallet. Det är så härligt att bara vara i stallet och mysa klappa massa hästar och bara ta det lugnt, de är nog en av de mysigaste sakerna jag vet! Och det har jag alltid tyckt. Så jag är väldigt glad över att mamma visade mig denna sporten, tack mamma!  

Det var väl så allting började eller jag vet inte riktigt. Jag vet bara att jag alltid älskat hästar. 

En liten bild på fina Sea Valley Star min sommarhäst 2010 härliga minnen!

/Sandra   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0