Så kan det gå!



Hej! Uppdateringen har inte varit den bästa men vi får hoppas det blir bättre! Hästarna tar ju så mycket tid ;)
iallafall så var jag på hopptävling i oskarshamn idag och hoppade en klass, mamma efteranmälde mig...
men det gick inte så bra om man säjer så! Han har varit lite seg & sur på sistone men kan faktiskt tänka mig att det beror på pälsen, måste få honom klipp snart! I torsdags på hoppträningen var han lika dan som idag, ville inte riktigt gå fram och lyssnade inte helt.. Annie trodde det berodde på att jag inte hade tillräckligt stadig hand, och att han visst gick fram.. men när jag säjer 'gå fram' så menar jag inte själva galoppfarten, utan trycket och bjudningen i den.. för han kan springa på snabbt och så men ändå stanna eller om han är snäll hoppa av stort och ojämnt.. för när jag vill ha honom framme så lyssnar han, bjuder mot hindrena och har mycket tryck i galoppen, som han kan ha och hoppa smidigt och nästan som i farten, han bara flyter över...
iaf så vägrade vi ut oss, första hindret var mitt fel, han hade inte riktigt bra galopp men om jag hållt om mer så skulle han hoppat, på 2:an vägrade han också för han lyssnade inte när jag 'tryckte' på honom ;) mot 3 fick vi igång galoppen & 4,5,6,7 bara flög han över, men mot sista så tappade han lite, han kom bra och så och kunde ha hoppat men han ville inte så stannade där, tycker iaf att vi kunde ha kommit runt om än med två vägringar -.-
aja, får hoppas han blir piggare när han är klippt :)
haha, förresten när vi körde hem så såg vi några som bärgade två husvagnar ur en å, såg lite kul ut, dom bara flöt runt :)
och så glömde jag ju schabraket när vi åkte dit, visst att det var något jag glömt! pappa tog nämligen hem sadlen igår så jag skulle kunna putsa den hemma, jag tyckte vi skulle ta hem schabraket hem oxå, men inte pappa ;) så får väl skylla på han, fast han var väldigt snäll & köpte ett nytt jätte snyggt jacson schabrak på tävligen! fanns som tur va en liten hästshop :)
det var nog allt, och förresten har min bror tagit dom fina bilderna på duffygos & pappa! :)




/ Sofia :-)


Kommentarer
Postat av: li

2011-10-09 @ 14:54:58
Postat av: Linnea [FOTO & VARDAG]

Hej! Vill du vara med i veckans blogg? :) http://neagoescrazy.blogg.se/2011/october/veckans-blogg-1.html#comment

2011-10-09 @ 14:55:15
URL: http://neagoescrazy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0