i allways remember...

dagarna går fort och det var visst ett tag sedan jag bloggade ;)

i måndags red jag ut en runda med pappa & duffy i skogen, vi tog vår vanliga galopprunda två varv,, och det märktes att det var ett tag sedan, pappa cyklade ju omkull i våras typ och bröt nyckelbenet så vi har inte kunnat träna på hela sommaren ;( iaf så blev duffy väldigt svettig, fast de beror nog på att han har ganska mycket päls också ;) ska se om evelina har tid att hjälpa mig klippa honom någon dag :)
fast duffy hade ändå bättre kondis än pappa, dom brukar va ganska jämna, eller duffy är väl egentligen bättre ;) men han vill inte alltid springa förbi pappa när vi tävlar, precis brevid är lagom tycker han ...

idag blev det ridlektion i badeboda och det var väl båda väldigt bra och lite mindre bra!
i början kändes han jätte fin, blev lösgjord och mjuk väldigt snabb och höll tillochmed formen i övergångar, vilket han annars brukar ha väldigt svårt för! men så brukar han ibland efter skrittpausen lägga av helt, vilket han gjorde idag med, och då blir jag lite sur! vet ju att han kan & att det går, men bara för att han inte vill längre så funkar ingenting! ;) men ska njuta av hur sjukt fin han va innan det! :D haha, kommer fortfarande ihåg den underbara lyckokänslan jag fick första gången han gick i form för mig! <3 :)

/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0