Cut or not?

Funderar på hur jag ska klippa Duffy... Han börjar ju bli ganska långhårig redan nu ;) riktig björn blir han på vintern! Ska iaf klippa honom i år igen har jag bestämt, han behöver ju det, lite jobbigt när han blir så svettiga när jag tränar annars... fast det är ju det som är meningen med att klippa dom :P
fast det enda som jag tycker är lite synd med att klippa honom är att han får så himla ful färg!
tycker han har lagom fin brun vanlig färg annars, narturligt blank & allt! men när man klipper honom blir han orange brun!! hur fult som helst! ;) kan visa en bild där det syns lite...

 

bilden är från typ ett år sedan då jag spårklippte honom typ, året innan det helt ;)
funderar på att klippa något mittemellan iår; typ hela halsen och runt schabraket och rakt bak på rumpan, filt tror jag de heter?!
och benen kanske.. han är ju lite svår att klippa ibland, springer runt ganska mycket i boxen, men när man väl kunnat börja står han hur still som helst ... :)

lägger in några bilder på olika klippningar också :


       halvklippning            filtklippning                 helklippning                spårklippning         symbolklippning

funderar även på att klippa något på rumpan, hjärta typ?
hur klipper ni era hästar?

/Sofia :)


Kommentarer
Postat av: Team Kråksjö - Amanda Wilhelmsson

jag helklipper billy, benen och kroppen. sparar inte något av schabraket, för då samlas bara skit åh damm där, och vad är det nödvändigt till? :)

även en bit på huvudet. Dock bremsar jag Billy när vi klipper benen och huvudet för han är känslig där :)<3

2011-09-24 @ 20:30:55
URL: http://teamkraksjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0