Träningar!

Tjeena, vart fullt upp lite nu så inte hunnit blogga men får bli ett långt inlägg med allt här nu då ;)

I tisdags så var jag ju ute i stallet och jobbade och red även en lektion där. Vi hade markarbete så började med lite dressyr och då gick han riktigt fint! Red för Carro då och hon är verkligen asbra att rida för! Hon säger lixom hela tiden vad man ska göra så man hinner knappt tänka, nä men man får verkligen jobba och tillslut så bara funkar allt perfekt! :) Men när vi hoppade lite sen gick det inte riktigt lika bra, han ville inte fram riktigt men något språng blev bra iaf och han var mjuk när jag travade av honom, så nöjd med det iaf :-)

I onsdags var vi lediga från skolan, studie dag och jag hoppade över träningen på kvällen.. Skulle spela säsongen sista match då och tränade för Ella på morgonen ist. Han var jätte fin då med och Ella var nöjd med honom, tränade lite programmet och inför söndag, lagdressyr i Lenhovda ;)

Och så idag var jag på hoppträning för Annie, vi tränade lite mer på att byta galopp och Duffy verkar ha fattat det där nu, behöver inte trycka till lite med ytterskänklen längre utan bara dra bak den lite, även lite lydnad och några högre språng.. Askalas gick det och var var pigg och glad, men blev lite seg en gång, lite störande när han inte går fram riktigt, galoperar på men har inte den där gnistan eller vad man ska säga ;)

Aja nu taggar vi till kofamöte på flyinge på lördag! Kul att stiga upp vid 6 -.-


någon gammal bild ;)

/Sofia :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0